28. feb. 2010

Dino og Zetha i farta

Trond og jeg tok hundene med på en fin tur i dag. Dino som er en unghund elsker å springe uten bånd og synes det er toppers når vi kaster noe som han kan springe etter. Trond kastet og jeg sto klar med fotoapparatet for å knipse “Dino i farta”, men da fant plutselig gamlemor at hun også ville være med på leken. Zetha er litt overvektig og en gammel dame med sine 11 1/2 år, men hun så ut til å kose seg der hun kom springende.
 
DSC04190
Litt uklart bilde, men det er ikke lett å fotografere to hunder i sprang.
 
DSC04174
Dino “Kalle Krakil” i farta
 
DSC04201
Zetha smiler og er fornøyd med livet.
Da vi kom hjem var det rett i dusjen for å få vekk klumpene med snø i pelsen. Nå ligger hundene foran ovnen og sover sin søteste søvn.
Nå skal jeg strikke påskehøner….. ha en fortsatt fin søndag

post signature

34 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, her ve det full fart! Så artige bilder av hundene. Vi var også ute og gikk tur med vår bichon frise i dag. :)

Stubbetufsa sa...

Koselig aktivitet, også for gamlemor!
Rørende egentlig!

Lappeline ♥ sa...

Det var litt av en fart,ser ut som de har det bra.
Har vært til sjøs i dag og det var en flott tur.
Gleder meg til se hva du har strikket .Håper du legger det du.
Klem fra meg

Tovepia sa...

Ja, idag har det vært turvær mange steder, og de er så søte hundene dine. Skulle hatt hund selv også, men er ikke helt klar for det;)
ha en god dag videre og klem fra meg;)

Havfruen sa...

Herlig:)))) Ikke noe er som å se lykkelige hunder som koser seg dine har gjort i dag:) 11,5 er voksent ja men små hunder tåler høy alder bedre enn store.
Gleder meg til vi er tilbak til normalen her også. Savner turene, spesiellt nå været er slik som i dag.
Nyt kvelden, jeg må ut med kamera igjen, lyset er snart magisk...
Klemmer:)

Unknown sa...

*ler* de er så utrolig søte;)
Godt å få løpe litt i snøen..
Gleder meg til å se påskehønene dine;)
Fortsatt god søndag;)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Herlige bilder av livsglede!

Emmas utsikt sa...

Så koselig. Nå savner jeg hundene mine. Den ene er hos eksen og den andre er hos brodern. Men de kommer hjem igjen.

:)

Beth sa...

Det er helt tydelig at disse to koste seg ute?
Deilig å se lykkelige hunder!
Mine elsker også leke og base i snøen...
Men da har de gjerne dress på seg for å spare mor for litt jobb.
Har jo fire pelshunder her jeg da...:-)

Klem Beth...

MariMaja sa...

Herlige bilder av herlige hunder!!
Ser ut som de koser seg skikkelig ja :)
Ha en fin kveld og en fin uke:)

Familien i Fjellborg sa...

Herlige bilder :)
hilsen anita s

Lunalei ;-) sa...

Åh, så flotte bilder! Herlig fornøyde hunder!!!!
Her har det også vært sol og blå himmel i dag - deilig! Til og med pusi var mer interessert i å være ute i dag - hun har mest ligget foran ovnen og tatt livet med ro i kuldeperiodene!
Ønsekr deg en herlig uke!
KLem fra Lunalu

Birgitta sa...

Roligt att se så glada hunder springa omkring. De är ju så söta.
Önskar dej en trevlig vecka.
Kram Birgitta

Løvetann sa...

Fine hundar. Me skal kanskje få hund til sommaren. Eg prøver å venne meg til tanken ved å kaste meg over alle hundar eg treff ute på tur.

Ha ei fine veka.

Smil fra L

Hanne sa...

Hunder i fri utfoldelse er et herlig syn. Vi har selv hatt hund i mange år, men har vært uten noen år nu. Og det er greit det også. Slik som vi lever, så er det like greit. Eldre hunder har noe spesielt ved seg.

Ha en fin dag.

liven sa...

Åh som de koser seg her da!!!
Så skjønne hunder du har Jannicke :o)

ha en fin dag og ny uke :o) Tenk vi er i mars...juhuuuu

Helle : sa...

De er bare så søde dine hunde !

Surremamma sa...

Hei. Takk for visitten :) Måtte jo stikke innom deg og en tur da ja :) For noen nyyyydelige vovser da :) *smeeelt* Ha en topp dag og stikk gjerne innom igjen. Kaffien står alltid parat, og er du heldig får du noe å bite i og ;) *ler*

Klem fra Surremamma :)

Mariann Louise sa...

Åå, så lykkelige disse krølltoppene ser ut her:) Det er vel ike noe som er bedre enn å se hundene være glade og lykkelige, helt topp!

Nå har vi 12 pelshunder, og de er festlige når de har hatt sine uteturer, nytter ikke å kle på alle før vi går går ut, huff, det hadde tatt tid. Får heller ta igjen jobben da vi kommer inn.

Flotte lysmansjetter!!

Ha en flott kveld, klem fra Mariann og hundene:)

Josefine sa...

Heisan..

For noen skjønninger du har vært på tur med!

Kjedelig med snøen som blir klumper i pelsen, min hund er full av det bare etter en liten tur..

Ønsker deg en fortsatt fin uke i vinterlandskapet! Stor klem

Drømmen om en eplehage sa...

Takk for årets herligste kommentar! ♥
De vet å få sagt det...

Loftstuen vår hadde nok ikke blitt så veldig prioritert om det ikke var for at vi brukte den så mye. Lillebror liker best å leke oppe på rommet sitt og er mye urolig på kveldene grunnet astma, så da er det greit å sitte her.

Herlgie småtroll du har. Vi skal snart låne et digert troll, som i langhåret overlykkelig sjefer troll, og jeg gleder meg ikke! hahaha!

Klem fra Tove

..Til Lykkes Hjem sa...

Åhh,som de to koser seg. Herlig*
Men kan tenke det blir litt klumper i pelsen hos dine søte små.
Gamlemor holder seg godt da synes jeg. 11 1/2 år er jo en bra alder.

Ha en fortsatt fin uke
Klem*

Spurven sa...

Koselig å se hundene i farta:-)

Er innom for å hilse på og si takk for sist - er lenge siden nå.

Kommer snart tilbake:-)

Hilsen Spurven

Jannickes Hjemmekos sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lappeline ♥ sa...

Takk for hilsen.Puten er et Anna Ka mønster.Ha en fin tirsdag.
Klem fra meg

Unknown sa...

Hei
Takk for kjempekoslig hilsen inne hos meg, hyggelig med nye bekjentskaper:o))

Nydelige de hundene dine er, morsomme:o)

Nå har jeg sittet og "bladd" i bloggen din, den er kjempefin og veldig inspirerende og så masse flotte bilder!

Takker for titten, jeg kommer snart igjen;o)

Klem Line

solfrid sa...

elsket de bildene :- D!
var så morsomt at det var zetha som var i teten på det første bildet :- D

h.espe sa...

For noen herlige bilder av skjønne Dino og Zetha! Lett å se at de koser seg :o)

Ha en fortsatt flott uke!

Klem fra Hildegunn

liven sa...

Hei Jannicke!
Det er loppis på Rothaugen skole....blir nok annonsert i BT !!

ha en flott kveld :o)

liven sa...

Leste i BT nå....6 og 7 mars på Rothaugen!
Det er jo gjerne i april også da....forskjellige musikklag som låner skolen!! Vi har mye å glede oss til nå da :o)

Torilpia sa...

Herlige bilder .. koselig dag for tobente og firebente .. :o)

Kjempeflink til å hekle du ser jeg .. nydelig lysmansjett .. :o)

Ha ei fortsatt super uke - klemmer!

Som mine dager er sa...

Juhuuu hvor det går! Så artige bilder av hundene i farta. Du har fanget dem i øyeblikket ser jeg.

Marit

Kate-Marita Pettersen sa...

Har scrollet meg nedover bloggen din og her var det mye vakkert:)
Så koselig innlegg med den vakre dattra di, ho va bra nydelig med alt det sorte håret med sløyfe i, og pen er ho enda 12 år etter:) Jeg var også så heldig å få ei datter etter mine to gutter, Stian og Jørgen, hun heter Mathilde og er snart 11 år:)
Kjempeflotte bilder av hundene dine, så morsomt med slike "i farta" bilder:)
Takk for koselige minutter i bloggen din,
ha ei god helg,
klem:)

..Til Lykkes Hjem sa...

Hei på deg*
Tusen takk for koselige ord inne hos meg.

Håper alt går bare flott med deg.Ønsker deg en finfin helg.
Klem fra meg