20. sep. 2010

Loppis i Køben

I helgen var Trond og jeg en liten snartur til København med jobben hans. Det var lagt opp til shopping lørdag formiddag. For mitt vedkommende hadde jeg et ønske; loppemarked! Etter frokost lørdag formiddag tok Trond og jeg taxi til Fredriksberg og loppemarked.

CIMG1943

Det var et yrende folkeliv, men likevel en avslappende stemning. Folk prutet og argumenterte, selgerne kom med motargumenter - penger skiftet eiere og jeg tror både selgere og kjøpere ble fornøyde.

Jeg skulle likt å kjøpt dette skapet,

CIMG1941 

men overlast-alarmen plinget i hodet og skapet fikk stå i fred fra meg. Noen småting ble imidlertid med oss hjem, uten at vi måtte betale overlast på flyet.

DSC06162

Speil- og hårbørstesett i nysølv blir fint å pynte med på badet når det en gang blir ferdig. For 80 kroner ble settet vårt og lagt i sekken.

Harry Potter hadde lagt igjen brillene sine og de fant også veien til sekken vår – de prutet jeg ned til 40 kroner.

DSC06171

 

Nå pryder de salmeboken som jeg kjøpte på Fretex i forrige uke.

Fant også to små duker som ble mine for 30 kroner

DSC06152

 

Den ene ligger på fruktkassen som nå er tatt inn i gangen

DSC06153

Synes kassen var nydelig både til veggfargen og til trekket på madrassen.

Den andre duken jeg kjøpte henger foreløpig på speilhyllen som jeg viste deg for en stund tilbake. Den gangen lurte jeg på om jeg skulle male speilhyllen eller ikke – den ble malt…

DSC06175

De to hjertene som henger på speilet kjøpte jeg også på loppis i Køben. De kostet 10,-/stk. Jeg prøvde å prute på prisen – ja, det er jo en del av spillet, er det ikke? Den gamle loppedamen gikk imidlertid ikke med på pruting; dermed basta!

Et nærbilde av duken for å vise de vakre detaljene – jeg elsker det hvite mot det hvite…

DSC06156 

Da vi hadde bestemt oss for å ta taxi tilbake til hotellet, fant Trond en lykt han likte. Den kjøpte vi selvfølgelig også, men den er demontert pga rengjøring – du skal få se bilder når den er hengt opp.

Nå skal jeg se på “Jakten på kjærligheten” – ha det bra!

23 kommentarer:

liven sa...

Heisann!!
Nå kjenner jeg det kribler altså!!
Kjempeskjønne ting du fant.....disse sakene hadde jeg kjøpt også!!
Trenger noen fine briller til mine bøker som jeg kjøpte....og hvite gamel tekstiler passer alle steder :o)
Gleder meg grådig....og ikke mange dager igjen nå!!

ha en fin uke Jannicke

Lappeline ♥ sa...

Nydelige ting du har funnet...skulle ønske det var meg.Misunner Liven som snart skal reise.Hmmm .Jeg skal til Riga og kanskje det finnes noe brukt der.
Ha en fin uke
Klem

Tovepia sa...

Ååå så flott! Jeg skal til Køben i månedskifte, så kanskje jeg kan komme meg dit? Takk for tips, og sannelig fant du godsaker.Du er så flink til å få det på rktig plass.

Nyt kvelden og klem fra meg;)

Havfruen sa...

Å herlighet så mye fint:) Likte dukene spesiellt godt:) Liker så godt slike gamle hvite duker!! Synes jeg hadde sett deg med skapet på flyet, hehe:)
Du har fått det råfint...og jeg har også en slik fruktkasse...kanskje jeg må ta den inn på stua..står i garderoben så langt...
Nyt kvelden, du slipper iallefall å jakte på kjærligheten:)) Du har den i hus og godt er det!!!
Klemmings fra meg:)

Lunalei ;-) sa...

Åh, så mye fint du har funnet. Dukene var jo bare lekre, brillene herlig sjarmerende og speil og hårbørstesettet....nyyyydelig!!!
Så koselig med en sånn liten svipptur! vi var i sverige i helga, veldig koselig tur. Men ingen shopping!
Ønsker deg en fin uke!
Klem fra Lunalu

Franske drømmer sa...

Såå mye lekkert dere fikk tak i på loppis!! Blir rent misunnelig her! ;) Hehe! Høres ut som en skjønn tur til Køben:)

Første gangen jeg er innom deg idag, men definitivt ikke siste. Her er det mye lekkert!! En fryyyd for øyet! Legger meg til som følger, så finner jeg deg igjen :)

Klem, Trine

Kreoline sa...

Hei, skjønne ting du har funnet, festlige briller. Nydelige duker. Dumt å ta fly, ikke mye en kan ta med hjem, neste gang blir det bilen kanskje?? Sååå skjønt du har fått det i stuen, nydelig farge, nesten som jeg har lyst å male jeg også, men jeg gidder ikke nå iallefall. Skjønt spisebord og skjenk, tenker du koser deg her med middagen. Nei, mat er det kjedeligste jeg lager, få det fort unna og bli ferdig, da er jeg fornøyd, hihi. Ha en fin uke du også, klem fra Mona.

Synnøve sa...

ÅÅ,nå angrer jeg meg for at jeg takket nei til og bli med til københavn til helga;)
Så fine ting du fant på loppis.
Hvit duk med hvitbroderi er bare så lekkert.

Har sett jakten på kjærligheten jeg også. Skal bli spennende og se hvordan det går med kjærligheten i år:)
Tusen takk for så hyggelige hilsninger fra deg.

Klem Synnøve

Kjerstin sa...

Så mye fint du har funnet:) Det var morsomt med kassen som bord. Du har sans for detaljene:)

h.espe sa...

Hei på deg!
Så gøy det må ha vært å være på loppis i København. Selv har jeg aldri opplevd det, men vil...!!! Flotte ting du fikk kjøpt med deg :o)

Ha en finfin uke!

Klem fra Hildegunn

Just a Little Vintage sa...

For en gøyal tur dere har vært på!! Jeg er bare bittelitt misunnelig;)! Og så flotte skatter du har fått med hjem!! Ha en super uke=)!

Klemmer!

Anonym sa...

Så masse flott du har funnet. Spennende med loppis i Køben da,dit vil jeg og...en gang.
:)Klem.

Anonym sa...

Så mye fint du har kjøpt, så gøy med loppis i København.
For en herlig tur dere har vært på.
Det ble kjempestilig med kassen i gangen.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

Eva sa...

Må si at du fant mye fint på loppis.. Særlig dukene. Her i Norge er de dyre.. Du fikk de jo billig likevel. Det flotte skapet! Men det har vel neppe gått ombord i flyet..

Det hårbørstesettet i nysølv har jeg også bare et annet mønster.

Ha en fin uke!

Gammel stil sa...

WOW, så mye fint!! Så heldig du er! Det skapet var helt nydelig, så det skjønner vi at du ville ha:) Sååå søtt det speil og hårbørstesettet var!! Og Harry Potter-brillene! Helt fantatisk!:) Nyyyydelige hjerter! Gud, så heldig du har vært! Helt fantastiske ting!!:):) Nei, nå ble vi glad på dine vegne! Kanskje vi må ta oss en tur til Danmark vi også?

Stor klem:)

Violetta sa...

Så du at jeg var inne på bloggen din i går eller? Snodig! Jeg satt og skulle kommentere den fine stua og applaudere din "forakt" for Tolix-stoler, men var så trøtt at jeg duppet av før jeg kom så langt, he he.

Ååh, er det ikke herlig med pusekatter? Så gøy at de er like gamle, da kan vi utveksle erfaringer ;-) Vår er heller ikke særlig kosete, har rett og slett ikke tid. Den spaserer over fanget og gir fra seg et lite kurr, men så er det på'n igjen. 2 sek klemming er det vi får i slengen.

Skulle gjerne hentet noen avleggere jeg, tusen takk for det! Nå bor vi ikke i Bergen, men i Akershus helt på grensa til Østfold, så det blir i lengste laget. Jeg får se på det slik ei beskrev det i kommentarboksen min, nemlig som "mandig opprydding"! Så da så! :)

Så fine ting dere fant på loppisen! Skjønner godt du falt for skapet, men nå gjør de andre tingene susen der du har plassert dem. Skap dukker nok opp ved neste korsvei! :)

Unnskyld meg, har en følelse av at dette ble i lengste laget ;-)

Stubbetufsa sa...

Du har funnet mye fint på loppemarked!
Klem fra nord!

Som mine dager er sa...

Har du vært på loppis i Fredreriksberg?!?? Guuuuud så gøy. Jeg elsker det loppiset - de har så sykt mye flott. Du har gjort noen kjempefine kjøp, speil og hårbørste var helt knall.

Man kan leve lenge på slike turer. Men man ønsker bare å dra tilbake og finne nye skatter.

Det er regn og grått i Trondheim også i dag. Huff og lell så begredelig, men det er bare å finne seg noen inneaktiviteter så går timene fort.

Ha en flott dag du også.

Klem til deg.

Marit

Coach og mindfulness instruktør Bente sa...

Koselig med helgeturer Jannicke - og supert med innlagte shoppingrunder også C",)
Masse fine ting du har funnet deg, passer perfekt inn i deres koselig hjem. Kjempefin farge du har fått i stuen din, supert utgangspunkt for å få fremhevet detaljer i interiøret ellers.
....absolutt et bedre alternativ med utiskogenturer enn sittinneogventpåbedreværtider - så det blir det akkurat nå.

Ha en superfin dag du også!
klemz

Fossestua sa...

Grattis med alle de fine skattene! Så mye lekkert :)
Takk for den fine kommentaren inne hos meg, og gleder meg til å se den lampeskjermen du nevner :)
Klem fra Lise

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Velkommen som følger hos meg! Så koseleg at du likte bloggen min! :) Misunner deg den Københavnturen, vi måtte avlyse vår for nokre veker sidan, fordi eg vart så dårleg i ryggen min. Det ergrar meg enno. Hadde så lyst til det markedet der! :) Vakre ting du fann! Men sikkert ein fordel med varebil viss ein skal dit ;)))

Ha ein nydeleg dag!
Klem frå Elin :)

Mitt hvite hus sa...

Heisan

takk for hyggelig hilsen..

ble nesten reisesyk her jkeg nå...men ingen planer om Københvan i den nærmeste tiden ...desverre..

så spennende å gå på loppisene der... så mye fint du fikk med deg da..

legger deg til lista mi jeg ))

Beth sa...

Her var det mye fint og så koselig med en tur da?

Neida, det er bare bloggen som har fått problemer,ikke jeg, heldigvis!

Skuikkelig høstvær her i dag...

Klem Beth...