1. des. 2010

Adventskalender, juleengel og rødnisselue

Et lite innlegg fra meg midt i julemessesjauen…

* * *

Jeg har vist Solfrid sin adventskalenderen ved et par anledninger tidligere, men ville vise deg hvordan jeg har hengt den opp i år.

DSC06544

DSC06553

Kanskje ikke så lett å se, men jeg har hengt lyslenke sammen med kalenderen. Hadde bare kulørte lamper, men synes det ble fint og Solfrid likte det veldig godt. 

DSC06547

 

Engelen som står på pidestallen, har jeg arvet etter min mor – hun var så glad i denne engelen…

DSC06549

Det er lys under kjolen i tillegg til det ene lyset engelen holder i hendene – hun pynter fint opp der hun står så flott i gullkjolen sin.

Jeg jobber fortsatt med julemesseting – var på én messe forrige helg og skal på én nå til helgen.

I dag startet “Jul på Månetoppen” på NRK og derfor vil jeg ha rødnisseluer med meg til helgens messe. Strikket denne i går kveld og er i gang med nr 2

DSC06562

Luen er strikket i PT 3 og deretter tovet. Maskinen min tover ganske mye, så denne gangen valgte jeg 30 graders program og det ble supert. Var ikke så fornøyd med garnet da jeg strikket med det, syntes det stakk og klødde litt. Etter toving var det imidlertid blitt både mykere og kløfritt. Luen er strikket i 3-5 år og har omkrets på ca 50 cm. Håper luen finner seg et nissebarn som den kan holde varm om ørene.

Har hatt en liten bloggerunde tidligere i dag og skal snoke videre senere i kveld – nå må jeg strikke videre på rødnisseluene. Ønsker deg en fin onsdagskveld…snart helg igjen.

12 kommentarer:

Barbro sa...

Så fint det var med gavepakkene!!
Det pyntet opp :-)

Ønsker deg en fin kveld :-)

Tovepia sa...

Herlig med den kalenderen din på trappa, og ekstra flott med lyslenke!
Nisselua ble jo rålekker, du er virkelig flink, lykke til på messe!
Klem fra meg;)

Havfruen sa...

Så flott kalender:) ikke rart jenta ble fornøyd. Nesten så jeg savner å ha barn ihuset, hehe:)
Flott engel fra din mor, slikt må man ta vare på!!
Du er effektiv om dagen, imponerende. Jeg har fått kjøpt noen gaver som Gubben fikk med seg på tur til Trondheim i dag. Men stresser lite...;)
Ha en flott kveld med håndarbeid, klemmer fra meg:)

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så fint det var med kalenderen og lyslenken på trappen.
Og nisseluen var flott, er helt sikkert mange barn som ønsker seg slike:) Så flittig og flink du er midt i julestria.

Ha en koselig kveld!

AnneLavendel sa...

Så mye fint du lager. Lykke til med messa til helgen :)

Unknown sa...

Så gøy og anderledes med *trappekalender*
Du har så mye fint å vise frem Jannicke;) Takk for kommentaren på innlegget med Isokken. Kom med noen gode forslag til hva annet den kan brukes til så er du med i konkurransen;))
LYKKE TIL MED MESSEN, og klart det blir enoen som kjøper rødnisse-luen. Den var skikkelig fin;) klem fra Ingrid

Beth sa...

Såå koselig pyntet trapp?
Lekkert med litt rødt til den lyse og lekre gangen din.
Nydelig engel, et koselig minne...
Skulle gjerne strikket et par sånne luer til de minste barnebarna mine, kjempefine og sikkert supervarme!
Her kryper nemmelig de blå gradene under 20 nå, brrrr....

Mitt hvite hus sa...

så kosleig å henge gavene oppover gelenderet..

Kosleig julepynt du har..
'
*masse lykke til med messen..

Ønsker deg en fin adventsuke videre.,


Klemmer =))

Unknown sa...

Så herlig med julekalenderen på gelenderet, kjempefin stemning:)
Og så skjønn engelen var, så koselig med slike minner ♥

Lykke til videre med messe!

Klem Line

hobbystua sa...

Heisann:)
Så fint det var i trappen med lys og fine adventsgaver. Rett og slett lekkert,så nå har du gitt meg et tips her.Ser ut som vi har likt trappegelender også. Så nå skal det pyntes opp ja:)) Engelen du har fra din mor er virkelig nydelig.Luen ser jo helt perfekt ut. Ja du har mye fint å vise frem på bloggen:))
Må du ha en fortsatt fin advent:))

Mariann Louise sa...

Du verden hvor pent dette ble!
Lys slyngen var kjempesøt, og engelen er nyydelig! Dette ble skikkelig JUL, da!!

Og hvor flink du er som har laget det herlige engekoret, ville gjerne hatt en engel av hvert slag, jeg:))

Klem fa Mariann

Birte sa...

for en herlig blogg, og for en fin julekalender..

Du er utrolig flink til og sy, og jeg elsket de englene:-)

Kommer innom her oftere og legger meg til som følger..

Klem Birte