23. jan. 2009

Vagabondvanter og skisokker


Nå når jeg er så aktiv i blogglandia har jeg funnet ut at det kan være greit å ha litt forskjellig smått håndarbeid å holde på med. Hvis jeg kun skal strikke skigensere i størrelse Large+++ vil det gå laaaangt mellom hver gang jeg kan oppdatere med et ferdig produkt. Er faktisk redd for at UFO-etiketten ville blitt oppdatert hyppigst. Uansett; jeg gikk innom biblioteket og lånte noen håndarbeidsbøker. I en av dem så datteren min bilde av Vagabondvanter og sokker; "ååå, mamma - sånne ønsker eg meg".  Guttene mine har ikke likt håndstrikkede plagg noe særlig, og da er det klart at jeg ikke kan motstå et slikt ønske. Garn ble kjøpt inn og jeg er nå godt i gang med sokkene.  Jeg har strikket mye opp gjennom årenes løp, men har aldri strikket sokker - på høy tid da, vil nok mange si. 

2 kommentarer:

Dorthe sa...

Ja ufoer er jo ikke noe ukjent tema hi hi ... jeg kjenner til til den:) Fine ting du har fått ferdig og har gang i..Nydelig himmel. Her er det en meter snø og himmelen er ikke så spennende.....

Anonym sa...

Det så ut som deilige sokker! Ellers kjente jeg meg igjen i det du skriver, det er jo så hyggelig når 'barna' endelig spør etter noe *smelt* Lykke til som sokkestrikker, det er fort gjort å få dilla :0)