19. juli 2009

En lys idé

Da vi pakket tingene våre i forbindelse med flytting, spurte sønnen min, Jørgen, om han skulle kaste de gamle lampene sine. Han ville ihvertfall ikke ha dem… Jeg pakket dem ned og tenkte at jeg kunne fikse dem litt…

Lampene er billige lamper fra Ikea og jeg er jo enig med Jørgen i at lampene i utgangspunktet var gørr-kjedelige… Men alle har vel hørt historien om den stygge andungen…

CIMG0096

Jeg har, i likhet med mange andre interiør-bloggere, oppdaget spraylakkens gleder. Jeg gikk til innkjøp av en boks med hvit spraylakk, to lysmansjetter og nye lampeskjermer (på tilbud hos Ikea). Mannen min skiftet ut den svarte ledningen til hvit; Voila…

DSC02973

 

DSC02982

Jeg synes de ble lekre – ja, som jeg pleier å si; griselekre! Jeg har satt i en 15 watts lyspære, slik at lampene gir et mykt og behagelig lys. Har ikke helt bestemt meg for hvor de skal stå, men muligens soverommet vårt.

Siden sist, har vi også hatt fremgang i Huset; det blir bedre og bedre – dag for dag. Vi ser at vi kommer til å få et vakkert hjem – Huset har et stort potensiale og det spiller på vårt parti hele tiden. Det er som om Huset verdsetter at det blir gjenreist til et staselig hus. Husets sjel… ja, den liker det vi gjør. Å bo i et hus med sjel, gir en ekstra dimensjon i hverdagen…

Vil du se flere bilder av Huset, gjør du som tidligere; klikker på bildet under

DSC02996

Nå får jeg fortsette med dagens gjøremål i Huset… ønsker deg en fin, fin dag.

Klem fra Jannicke

11 kommentarer:

Monica sa...

så lekre de lampene ble, jeg har noen slike lamper jeg også, som jeg har vurdert å gi bort, men nå må jeg kanskje tenke meg litt om her:)

Takk for tips anngående å tørke med avispapir eller med silkepapir, det skal jeg prøve neste gang:)

Her for tiden er det litt dystert må jeg ærlig innrømme, min kjære havnet på sykehus igår. Han har jo vært dårlig en stund og har igrunnen bare blirr værre og igår havnet han inn. Heldigvis så er det jo ikke noe alvorlig og han er på bedringens vei:)

Ønsker deg en flott søndagskveld:) klem monica

Tovepia sa...

Oja meg, de ble direkte griselekre!!! Utrolig hva man kan gjøre med enkle midler og få slikt et resultat! Godt å høre at du ser hvor fint det blir og at flyttesjauen er over på det verste;)Du har sikkert fått det griselekkert flere steder;) Klem fra meg!

Stubbetufsa sa...

De lampene ble dritskinnstilige!! Unnskyld språket, betyr bare kjempetøffe!!
Dere begynner nå å komme langt med huset, og det går jo an å ta seg fri en dag og gjøre noe helt annet!
Ha det bra!

Som mine dager er sa...

Kreativt laget. Også så bra å gjøre gjenbruk. Det er viktig i min verden i allefall. Man trenger ikke løpe ut å kjøpe nytt alltid.

Klem fra Marit

eli sa...

Så lurt å male lampene, har akkurat samme lampene og samme hvite skjermer, men lampefoten er sort. En god ide!

Anonym sa...

Lampene dine ble virkelig griselekre;) Morsomme detaljer var det også.
Ja vi pusser opp vi Janniche. En blir jo så gira. Merker det går litt utover søvnen. Ikke det at jeg er stressa. Jeg er bare så utrolig spent på det ferdige resultatet at ting ikke kan skje fort nok:)
Jeg er rimelig sikker på at huset deres liker seg nå ja:)
Ha en flott dag i dag.
Klem fra meg!

Hannes hage sa...

Kjempelekre lamper, Jannicke! Så deilikate og romantiske.

Havfruen sa...

Her snakker vi griselekker ja:) De ble "steikfin" som vi sier da.
Gleder meg at du sier Huset har sjel og passer for dere...høres meget bra ut. Nyt det kjære du, håper jeg får oppleve det samme en dag..vi drømmer jo også om å flytte landlig til og finne en plass med sjel..
Klem til deg fra ei som har kommet på hytta igjen:)

Helle : sa...

Hvor er de bare blevet romantiske dine lamper !

Solfrid sa...

Lampene ble utrolig lekre. Når skal jeg få sånne lamper ? :- P

Citronpiken sa...

Så nydelige lamper!! Det var akkurat denne typen lampe jeg også hadde. Lurt å skifte ledning, det skal jeg også prøve meg på! Takk for at du tipset med om ideen hos meg :)