30. sep. 2009

A for Alversund

Jeg har kastet meg på bølgen og blitt med i runde nr 2 av ABC i ord og bilder. Ettersom jeg nylig har flyttet ut til vakre Nordhordland, tenkte jeg å bruke ABC i ord og bilder til å presentere Nordhordland for deg. Denne ukens bokstav er A og jeg vier den til Alversund.

 

CIMG0379

 

Det var synd at det var såpass regntungt da jeg skulle knipse bildet, men med det været vi har hatt de siste to-tre månedene, skal det godt gjøres å unngå regnet…

 

CIMG0375

Denne ukens ABC-innlegg ble forsinket på grunn av dataviruset og er egentlig forrige ukes innlegg, men jeg har allerede planlagt hva jeg skal knipse denne uken… For flere ABC-innlegg, ta en titt her

12 kommentarer:

Petunia sa...

Velkommen til ABC i ord og bilder runde 2! Dette skal bli spennede Jannicke for om det ikke er nærområdet mitt, så er det jo ikke så langt unna heller. Alversund er et vakkert sted og det er også fint der på regntunge dager. Men når det har vært slik som dette i månedsvis, så er det kanskje litt vel mye nedbør.
Jeg var i byn i dag for å ta noen bilder og måtte stå med paraply over meg for å få tatt dem... Så sikkert litt dumt ut:P
Hehe! Men hva gjør man ikke for bloggen og "ABC i ord og bilder"!!

Havfruen sa...

Vakkert...selv med regn og skodde. Vi som bor på landet med sjø og hav må tåle det:)
Jeg nikoser meg...ikveld kom Gubben HJEM etter å ha jobbet sine siste dager i Trondheim samt overlevert huset til nye eiere. Godt:)
Klem fra meg:)

Anne sa...

Så kjekt å følgje med på ABC-en din!
Nydeleg blogg du har:)
Ha ein herleg kveld!

Birgitta sa...

Hej! Det ska bli roligt att följa ditt ABC. Trots regn så ser jag vad fint det är i Alversund. Det kommer att bli en ny bekantskap för mej, eftersom jag nog aldrig varit där.
Ha det så gott,
Kram Birgitta

Helle : sa...

Hvor er det en sjov ide !

Turid Holm Flaa sa...

Skal bli spennende å følge deg videre. Håper det blir noe sol på vestlandet også.

Jeanette Jess1 sa...

Bildet passet jo veldig godt til årstiden da, det er i allefall sånn det har sett ut her i det siste ;o)
Morsomt å være med igjen ;o))

ElinSire sa...

Nydelig høstbilde! Elsker tåkelandskap, det er så vakkert :) Dessverre har jeg ikke fått knipset veldig mye av det selv...

Hannes hage sa...

Det er akkurat slik vestlandet skal se ut, skodde, og regn. Har hatt mange av mine barnesomre i det området der, og jeg elsker naturen der. Vilt, goldt og vakkert.
Ønsker deg en god helg.

Anonym sa...

Ik kwam onlangs in uw blog en zijn lezing mee. Ik dacht dat ik zou mijn eerste reactie achterlaten. I dont weet wat te zeggen, behalve dat ik heb genoten van het lezen. Leuke blog.

Jannickes Hjemmekos sa...

Kommentaren over er mest sannsynlig på nederlandsk og da jeg oversatte den via google, ble den slik som dette:

Jeg har nylig kommet over bloggen din og leser den. Jeg trodde jeg skulle forlate min første kommentar. Jeg vet ikke hva jeg skal si bortsett fra at jeg har likt å lese. Nice blogg.

Jannickes Hjemmekos sa...

Kommentaren over er mest sannsynlig på nederlandsk og da jeg oversatte den via google, ble den slik som dette:

Jeg har nylig kommet over bloggen din og leser den. Jeg trodde jeg skulle forlate min første kommentar. Jeg vet ikke hva jeg skal si bortsett fra at jeg har likt å lese. Nice blogg.