7. feb. 2010

Ja, vi elsker…

…. sjø og båtliv. Nå er snart båtsesongen tilbake for fullt og gjett om vi gleder oss. Vi tjuvstartet litt og har hatt en strålende dag på sjøen i dag. Bortimot vindstille og nydelig vær. Som du ser henger flagget rett ned, det forteller deg at vi ikke har noen hurtigbåt – vi har en tøffe-tøff-snekke i  plast, med høy kosefaktor.

 

DSC03709

 

Prøvde fiskelykken… Trond fikk en liten torsk, men den vil vi heller ha når den har vokst seg større og feitere, så den kastet vi ut igjen. Så fikk jeg en pale (småsei) – den brukte vi til agn og fisket på dypet. Sjekk stangen til Trond…. har han fått noe stort på kroken?

 

DSC03738

 

Ja, han fikk hele verden.

 

DSC03736

 

Deilig med en kopp varm kakao.

 

Vi skar palen opp i småbiter og matet måsene med den…

 

DSC03743

 

I tillegg til måser, skarv og ærfugl, så vi to ørner, men de var for langt unna til at jeg fikk et bra bilde av dem. Så også en nise som lå i vannskorpen og duppet – dessverre for langt unna den også.  Jeg nyter å være på sjøen med slik vakker natur rundt meg. Sitter og bare lar tankene vandre og kjenner den deilige, lykkelige følelsen – jeg kjenner meg priviligert som har det slik.

Det er en takknemlig Jannicke som ønsker deg en fin søndagskveld…

 

DSC03764

 

post signature

10 kommentarer:

Randi sa...

Så flotte bilder! Blir rent dårlig etter å få båten på havet, men må bare stikke fingeren i jorda og innse at det blir noen måneder å vente på at det kan skje.
Ha en trivelig kveld:)

Hulda sa...

Så flotte bilder fra sjøen. Det så ut til å være en herlig opplevelse, så vakkert landskap rundt der dere var.

Siris Hjem sa...

Kjempe koselige bilder. Det er faktisk veldig deilig å dra på vannet på vinteren. Alt er så mye mer rolig, og man trenger ikke "sloss" om plassen. Hærlig.
Takk for flotte bilder!! gleder meg til sommeren nå.
Ha en flott kveld.

Klem Siri

Tovepia sa...

Så herlig det så ut med en båttur! Vi har båten i vinteropplag, men det kommer en vår;)

Kos deg i kveld og klem fra meg;)

Havfruen sa...

Ah...så herlig en dag dere har hatt:) Å putre rundt på fjorden er det beste jeg vet!! Vi har båt på hytta...kunne gjerne hatt det her også men her er det HAV og da går det ikke med en liten båt.
Nydelige bilder fra båtturen...skjønner godt du gleder deg til sesongen er i gang for fullt. Her har vi hatt kuling og regn i dag....
Klem fra meg til deg:)

Stubbetufsa sa...

Det er så stille. Du har alle tankene for deg selv. Er man to, deler man av og til.
Jeg syns også det er fint å sitte i en båt og fiske litt, se, spise medbragt niste og bare leve...

Nostalgia sa...

Åh dette så friskt og deilig ut !!! Kjenner jeg ble litt misunnelig her :-)

Ønsker deg en fiin uke !
Klem, Nostalgia

Birgitta sa...

Tack för att du delar med dej av din dag på sjön. Fina bilder och förstår att du njuter av dagen.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

h.espe sa...

For en fantastisk dag dere har hatt!! Nydelige bilder fra en sikkert "frisk" tur på sjøen :o) Selv om jeg selv ikke er vant med båtliv, kan jeg godt forstå dere gleder dere til sesongen begynner :o)

Ønsker deg en flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

Beth sa...

Så nydelige bilder!
Dette fikk meg til å lengte enda mer etter sommer!